Zespół wokalny „Dzieci Papy” intensywnie pracuje i dużo występuje. Coraz częściej współpracuje z innymi wokalistami. Szczegóły w „Życie Ośrodka”

Pierwsze 2 miesiące roku szkolnego 2013-2014 zespół „Dzieci Papy” może uważać za udane. Nareszcie otrzymaliśmy z wytwórni 2 nasze płyty. Pierwsza „Podróże” jest już ósmą płytą. Aż dziw, że tyle piosenek już wyśpiewaliśmy.

Druga „W ojczyźnie trzech pokoleń” jest efektem projektu zakładającego współpracę naszego zespołu z zespołem seniorów „Z Nadwarciańskich Łąk” z klubu seniorów z Owińsk. Współpraca całkiem przyjemna: dyskoteki, wycieczka nad morze, wspólne próby i występy i w końcu ta płyta. Uroku dodawała wyjątkowa opiekuńczość seniorów nad nami. Oni jako rodzice i dziadkowie mają to we krwi, a my musimy się tego nauczyć.

Zacznijmy od końca sierpnia:

31.08.2013 – Występ Oli Fabiańskiej podczas festiwalu tradycjonalistów jazzowych „Old Jazz” na Starym Rynku w Poznaniu. Towarzyszył jej zespół dixielandowy ze Szczecinka. Występ bez uprzedniej próby przed tyloma ludźmi, to było przeżycie.

31.08.2013 – Występ delegacji zespołu wokalnego podczas gminnych dożynek. Oczywiście, nie było jeszcze uczniów ośrodka – ostatnie 3 dni wakacji, ale absolwenci dzielnie reprezentowali resztę zespołu.

14.09.2013 – Festyn dla niepełnosprawnych w Zaniemyślu. Corocznie jesteśmy mile widziani na tym festynie. Tym razem pogoda nam nie sprzyjała. Wszystko odbyło się w miejscowym gimnazjum. Jak zwykle grochówka, kiełbaski i słodkości, a po powrocie do szkoły obiad – i jak tu utrzymać linię.

28.09.2013 – Występ zespołu na festynie „Pożegnanie lata” w parku naszego ośrodka. Gościliśmy przyjaciół ze Schronu Kultury „Europa” mieszczącego się przy ul. Rolnej w Poznaniu. Byliśmy tam zapraszani kilkukrotnie z programami artystycznymi. Tym razem oni odwiedzili nas ze swoim zespołem muzycznym i grupą seniorów. Panie seniorki – jak zwykle – opiekuńcze matki – przywiozły pyszne ciasto i kiełbaski. Goście zwiedzili muzeum ośrodkowe i park oraz dali występ. My też wystąpiliśmy w mocno osłabionej delegacji 7 osób. Jak to już bywało wcześniej, absolwenci uratowali sytuację swoją pomocą w występie i noszeniu sprzętu.

4.10.2013 – Występ „Dzieci Papy” na wojewódzkim zebraniu NSSZ „Solidarności” w Poznaniu. Delegatów było dużo z całej Wielkopolski i znów wieść o naszym istnieniu rozeszła się po regionie. Podobno bardzo się podobało. Zajęci naszym występem początkowo nie zauważyliśmy tego.